Уроки № 41-42
Зв’язне мовлення
Письмовий докладний переказ тексту розповідного
характеру
Мета: на основі здобутих
текстологічних знань формувати такі текстотворчі вміння, як визначення теми й
головної думки тексту, з’ясування стилю й покладеного в основу тексту
типу мовлення, колективне складання плану тексту, самостійний добір адекватних
змісту виражальних засобів мови, реалізація задуму (відтворення вихідного тексту-зразка);
уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів; розвивати логічне й образне
мислення, пам’ять, смак до влучного слова.
Обладнання: текст для переказу.
Хід уроку
І. Повідомлення мети і завдань уроку.
ІІ. Підготовка до роботи над переказом.
*
Читання тесту вчителем.
*З’ясування
значення вжитих у тексті переказу слів,
які перебувають у пасивному словнику учнів.
*Визначення
теми й головної думки тексту. З’ясування стилю тексту та
покладеного в його основу типу мовлення.
*Колективне
складання плану тексту.
*Повторне
читання вчителем тексту.
ІV. Письмова робота п’ятикласників на чернетках.
Індивідуальне вдосконалення чорнових варіантів переказу.
Переписування відредагованого тексту до зошитів.
...
Читати далі »
|
Урок 47Зв’язне
мовленняКонтрольне читання мовчки. Створення діалогів Мета: з’ясувати рівень сформованості комунікативних
умінь, зокрема вміння читати мовчки; формувати вміння складати й розігрувати діалоги відповідно до
запропонованої мовленнєвої ситуації й мети спілкування, сприяти підвищенню
рівня вправності діалогічного мовлення
щодо його доцільності, логічності,
лаконічності, виразності; формувати вміння правильно інтонувати репліки
діалогу; вміння додержувати правил спілкування, дотримувати норм літературної
мови, доречно вживати формули мовленнєвого етикету; уточнювати й збагачувати
словниковий запас, розвивати культуру усного мовлення, увагу, пам’ять.Тип уроку: комбінований урок (перевірка й облік
якості засвоєних знань, умінь, навичок; розвиток зв’язного мовлення). Обладнання:текст для читання мовчки. Хід уроку І. Повідомлення мети і завдань уроку. ІІ. Проведення читання мовчки. ІІІ. Відповіді вчителя на запитання учнів (після
того, як тестові завдання виконано). ІV. Підготовка до складання
діалогів. * Бесіда. ·&nb
...
Читати далі »
|
Урок № 45 Тема: Діалог. Тире при діалозі. Мета: поглибити поняття про діалог, з’ясувати відмінність діалогу від прямої мови, формувати вміння правильно інтонувати репліки діалогу, а також висловлювання, що вміщують діалоги; формувати навички вживання розділових знаків при діалозі; виховувати смак до влучного, доречного й дотепного слова; розвивати логічне мислення, мовлення, стійку увагу, емоції, уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Обладнання: підручник.
...
Читати далі »
|
Українська мова. 10 клас. Тематичне оцінювання. Складні випадки правопису ненаголошених голосних, м’якого знака, апострофа.1. Орфограма – це а) чітка рекомендація для правильного написання слова; б) правильне написання, що вибирається з ряду можливих. в) система правил про способи передачі звукового мовлення на письмі; г) розділ мовознавства, у якому вивчається система правил для забезпечення передачі звукового мовлення на письмі. Записати слово з орфограмою на межі морфем (значущих частин слова), позначити орфограму. 2. Буквосполучення ри, ли в коренях українських слів та написання е, и у деяких словах, що не перевіряються наголосом (левада, кочерга) пояснюється а) фонетичним принципом орфографії; б) морфологічним принципом; в) історичним принципом; г) смисловим (диференціюючим) принципом. Дібрати й записати слово із сумнівним ненаголошеним голосним, що не перевіряється наголосом; записати це слово фонетичною транскрипцією. 3. М’який знак не пишеться а) перед буквою о; б) перед буквосполученням йо; в) у дієсловах на -ть, -ться; г) після букв, що позначають губні та шиплячі приголосні, а також після букви р. Дібрати дієслово на -ть, -ться, записати його фонетичною транскрипцією. 4. Апостроф ставиться перед буквами я, ю, є, ї після букв а) к, п, т, ф, х; б) д, т, з, ц, ч, ж; в) б, п, в,
...
Читати далі »
| |