Субота, 23.11.2024, 21:21
Вітаю Вас Гість | RSS
хмаринка тегів
Весілля Опанаса Крокви кетчуп творчість В.Симоненка вино з троянд Новели та гуморески В.Симоненка ЗНО урк. мова та література скачать ЗНО казка про снігову бабу уроки з української літератури Написання складних прикметників раз Тричі являлась мені любов урок в 10 класі читання мовчки 5 клас Самостійна робота виготовлення валянок как шить валенки тест українська мова дієслово завдання з української мови тести з мови твір про війну учнівскі твори проведення методоб'єднаня протокол В. Стефаник контрольна робота Леся Українка М. Вороний відокремлені члени речення підсумковий диктант 6 клас українська мова підсумковий диктант підсумковий диктант українська мова диктант 10 клас підсумковий контроль з української диктант для 7клсау підсумковий контроль знань для 7 кл завдання ЗНО 2013 мова та літератур ЗНО 2013 з української мови та літе пробні завдання ЗНО конспекти уроків з української мови інноваційні технології навчання Марія Микицей нестандарнті уроки урок Будинок який умів розмовляти Урок української мови в 6 класі прикметники портрет Тараса Шевченка Вклонимося Кобзарю Поети-«шістдесятники» посадові інструкції
Навчайся весело
Cлучайное
Новини освіти
Завантажити плеєр
<
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 94
Слухай радіо
Пошук
Друзі сайту
Календар
«  Грудень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Пошук по сайту



ДОДАЙ СВОЮ СТАТТЮ!


Матерiал буде доступний пiсля перевiрки адмiнicтратором сайту

Головна » 2012 » Грудень » 9 » Діалог.Розділові знаки при діалозі
17:56
Діалог.Розділові знаки при діалозі
 Урок № 45
Тема: Діалог. Тире при діалозі.
Мета: поглибити поняття про діалог, з’ясувати відмінність діалогу від прямої мови, формувати вміння правильно інтонувати репліки діалогу, а також висловлювання, що вміщують діалоги; формувати навички вживання розділових знаків при діалозі; виховувати смак до влучного, доречного й дотепного слова; розвивати логічне мислення, мовлення, стійку увагу, емоції, уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник.

Хід уроку:

І. Перевірка домашнього завдання.

*Виконання індивідуального завдання за роздавальним матеріалом (двома-трьома учнями).

Картка 1
Переписати речення, розставляючи пропущені розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення).

І завжди кажуть мудрі люди: «Спас! Готуйте рукавички про запас!» Раді мама і тато, а бабуся згадала: «Завтра в нас гарне свято! Зветься Йвана Купала!» «Добридень вам, люди добрі! – я чув від тезка Дмитра. І зразу світлішав обрій, і більше було добра.
Д.Білоус.
Словник.
Тезко – той, хто має однакове з кимось ім’я.

Картка 2
Переписати речення, розставляючи пропущені розділові знаки (подаємо речення без їх вилучення).

Йде ватага щедрувати: «Добрий вечір, дядьку Гнате! Упустіть козу до хати!» Дядько двічі відмовля: «Не пущу, нехай гуля!..» Втретє всі: «Пустіть на трішки, у кози задубли ніжки!» «Та ідіть уже, ідіть!» - тітка зм’якла мимохіть. Гості враз шапки зняли, щедрувати почали: «Ти не ходи, коза, через темні ліса».
Д.Білоус.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

*Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу (стор. 95)

*Прочитати діалог. З’ясувати, скільки осіб бере участь у розмові. Ще раз прочитати діалог за особами. Звернути увагу на вживання розділових знаків.

У книгарні

- Скажіть, будь ласка, у вас є підручник з історії України для 5 класу?
- Будь ласка, подивіться ось цей.
- Хто автор підручника?
- Бойко Валентина Михайлівна.
- Гаразд, я куплю цю книгу. Мені ще потрібний українсько-англійський словник.
- На жаль, зараз не можу вам нічого запропонувати. Але ми можемо замовити для вас цю книгу. Необхідно заповнити поштову листівку і вкинути он у ту скриньку. Коли книга надійде, ми вас повідомимо.
-Дякую.
-Прошу.

ІV. Виконання вправ на закріплення.

* Прочитати, правильно інтонуючи репліки діалогу. Пояснити, що називається реплікою. Вказати слова автора. Прокоментувати вживання розділових знаків.

І. Стоїть і гірко плаче Надя:
-Віддайте булку з маслом, дядю!
-Та я ж не брав, дівчатко миле…
-А ви на неї, дядьку, сіли!
Г.Бойко.
ІІ. -Чи знаєте ви, - фізик учнів пита,-
Як створює світло звичайна вода?
- Та знаємо! - Петрик кивнув головою, -
Забруднені вікна помити водою.
К. Лесь.

*Робота біля дошки. Уважно прочитати уривок. Чи можна назвати його діалогом? Скільки осіб бере участь у розмові? Ще раз прочитати уривок, правильно його інтонуючи. Переписати уривок з дошки, пояснити вживання розділових знаків.

Переді мною зеленіють лани. На обрії громадиться ліс.
- А що за лісом? - питаю старшого брата.
- Поля, села... - каже брат.
- А за тим аж лісом ? Що там?
- Дніпро. Велика наша ріка Дніпро.
- А за Дніпром що?
- Знову поля, села, ліси.
...Мене зворушило, що така велика, багата Україна.
За В. Сухомлинським.

*Самостійна робота. Переписати діалог, членуючи його на репліки та розставляючи розділові знаки. Вказати звертання та вставні слова.

І. Ти спиш, Семене, при вікні Ні То може плачеш в тишині Ні А двійок не було в ці дні Ні То просто думаєш дивак Так Одержав вісті ти сумні Ні Про що ж ти думаєш Семене Щоб відчепився ти від мене
Г.Бойко.
ІІ. Ти подивись на свою одежу Я ж тебе просила не перестрибувати через калюжу А я мамо і не перестрибнув…
Народна творчість.
* Перевірка самостійної роботи. Прочитати записаний діалог за особами, правильно інтонуючи репліки. Пояснити вживання розділових знаків.

* Робота з підручником. Виконання вправи 244 (усно).

* Попереджувальний диктант.

Улітку дід Іван і його онук Івась пасли череду. Знайшов раз Івась палицю, що лежала в траві. Каже хлопчик дідові:
- Я зроблю батіг і поганятиму корів ...
Дід узяв палицю, роздивився її й каже:
- З неї можна зробити щось краще.
- Що? - питає Івась.
- Те, що душу оживляє.
... І зробив дід Іван із бузинової палиці дзвінку сопілку.
За В.Сухомлинським.

* Об’єднавшись у пари, скласти й розіграти діалог про нещодавно прочитану книжку. Обов’язково назвати заголовок книжки та ім’я її автора. Передати власне враження від прочитаного. Використати подані в рамці речення та частини речень.

Хочу поділитися своїми враженнями… Я з інтересом прочитав ... Назва здається знайомою… Зміст, двома словами, такий… Чи не було знято за книжкою кінофільм? Надзвичайно цікавим є… Викликає співчуття… А мене вразило те, що… Примушує замислитись… Надовго запам’ятовується… Не може не викликати захоплення… Раджу тобі прочитати ... При нагоді переглянь кінофільм… Я порадив би тобі взяти цю книжку в бібліотеці.

* Скласти й попарно розіграти діалог, можливий між двома однокласниками, один з яких передає іншому запрошення своєї бабусі, що живе в селі, разом із ним в неї погостювати протягом тижня. Вжити подані в рамці початки речень.

Бабуся просила передати… Чи не завдам я клопоту… Бабуся буде тобі рада… Я відчуваю незручність… У нас люблять гостей, тому… Чи не зможу я допомогти у господарстві? У бабусі чимало кролів… Я дуже люблю тварин, тому… Чудово відпочинемо… Якщо це не обтяжить твою рідню… Спитай дозволу в батьків… Передай, будь ласка, мою вдячність… Домовимося про зустріч…

V. Підбиття підсумків уроку.

Додаткові вправи.

* Навчальний диктант.

Їжачиха і їжак не помиряться ніяк.
- Ти колючий! Пострижися!
- Ти колюча! Не колися!
- Я колючий? Хто б казав!
- Нащо ти колючу взяв?
- Від колючого я чую!
- Я колючій не дивую!
- Не дивуєш? От дивак!
А іще, либонь, їжак.
- Не дивуєш? От дивачка,
А іще, либонь, їжачка…
Їжачиха і їжак не помиряться ніяк.
Є.Гуцало.
* Переписати текст, пряму мову замінивши на діалог.

Кошеня й мишка

Подружилися кошеня й мишенятко. Повернулося кошеня додому, а мама питає: «Що за гарний запах ти з собою принесло?» Котик відповідає: «Так пахне мій друг мишеня!». «Дуже добре, - відказує кішка. – Як ітимеш до свого смачного приятеля, поклич мене!»
У цю мить миша питає в своєї дитини: «Що за гидкий запах ти принесло?» Мишенятко пояснило: «Я гралося з кошеням!» «Та це ж загибель наша!» – злякалась і розгнівалась миша. (Гвінейська казка; 70 сл.)

VІ. Домашнє завдання. П. 13, вправа 251.
Категорія: Українська мова | Переглядів: 3401 | Додав: | Рейтинг: 0.0/0


Похожие 0:




Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]