«Вклонимося Кобзарю»
Мета: поглибити знання учнів про життєпис сина українського народу – Т.Г. Шевченка; спираючись на слово, домагатися розвитку не тільки інтелекту, а й душі; спонукати учнів до власної творчості; виховувати любов і повагу до спадщини, яку нам залишив поет, традицій нашого народу, бути справжнім патріотом України. [ ... Читати далі » |
Тема. Загальновживані (нейтральні) та стилістично забарвлені слова. |
Тема. Тривога за Людину у творах письменників XX ст. (роман - ... Читати далі » |
Чумакування було одним з характерних явищ суспільного життя на Україні з давніх часів й майже до кінця XIX ст. Воно притягало до себе значну кількість населення, що займалось цим промислом. З іменем чумака пов’язувалось поняття про людей, які провадили перевезення й торгівлю сіллю, рибою, хлібом, та іншими товарами. Поява й розвиток чумацтва були зв’язані з природними особливостями України, територія якої була позбавлена важливого продукту споживання – солі, що в старовину можна було дістати тільки в Криму або ж на Карпатах. Корені чумацтва ховаються в далекому минулому. Можливо його сліди знаходяться в торгівлі “руських з греками” ще в X ст.?
...
Читати далі »
Прикріплення: Картинка 1 |
Тип уроку: засвоєння нових знань
Мета: з’ясувати умови написання -нн- та -н- у прикметниках, формувати вміння позначати відповідну орфограму та обґрунтовувати написання; розвивати здатність аналізувати, співставляти, логічно мислити; виховувати любов до природи, повагу до українських символів. Форма уроку: урок-дослідження Обладнання: підручник, алгоритм, таблиця, додатковий роздрукований матеріал. Перебіг уроку І. Організаційний момент Доброго ранку, діти. Доброго ранку всім, хто завітав до нас сьогодні на урок. Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну прекрасну, в країну чудову, Що нас так чекає й збагачує мову. Що це за країна? Так, це Країна Знань. Чи готові ви зараз працювати на уроці? Бажаю всім успіху! ІІ. Актуалізація опорних знань 1. Інтелектуальна розминка: Яку частину мови ми вивчаємо? Що таке прикметник? Якими способами творяться прикметники? Який спосіб творення прикметників найпродуктивніший? Орфограми у прикметниках, які ми вивчали, повторимо за допомогою гри. Запрошую двох учнів, які добре знають орфограми у прикметниках. Приготуйте по два запитання для поєдинку. Слухаємо уважно запитання і відповіді, щоб визначити, хто був сильнішим. 2. Мовний двобій: Яка орфограма у суфіксах зменшувально-пестливого значення? Коли пишемо суфікс -їчн-? Коли пишемо суфікс -ов-? Коли не з прикметниками пишемо окремо? 3. Розподільний диктант ( за орфограмою, що вивчалась на минулому уроці) Один учень працює за дошкою, потім пояснює орфограми, а учні здійснюють самоперевірку робіт. (Не)говіркий, (не)мічний, (не)мілкий, а глибокий, (не)дозрілий,(не)старий,(не)доладний, (не)великий, а малий. 4. Дібрати синоніми до слова недоладний. (Незграбний, недоречний, невмілий, безглуздий) Розібрати слово НЕДОЛАДНИЙ за будовою. Якої орфограми у цьому прикметнику ми ще не вивчали? ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку 1. Що знаєте з молодших класів про -нн- і -н- у прикметниках? 2. Чи є щось спільне з вживанням -нн- і -н- у іменниках? 3. Творче спостереження з елементами аналізу: прочитати текст, визначити тему та головну думку; виписати іменники та прикметники з пропущеними літерами -нн- та -н-, порівняти написання іменників та прикметників. За городом неначе багаття палахкотить. То від червоних кетягів на калинових кущах. Сильн…ий морозець прихопив ягоди, але від того вони тільки солодшають. Корін…я здоровен…ого куща прикрило гарбузин…я та картоплин…я. – Кращих ліків, ніж калина та малина, годі й шукати, -- каже бабуся. Як хто застудиться, вона хутенько заварює чай з калиною – з ягодами, листям і гілками. А ще бабуся смачн…ий кисіль з калиною варить, пиріжки пече. Осін…ім запасом користуємося всю зиму. ІV. Вивчення нового матеріалу ... Читати далі » |
Перепишіть, визначте іменники другої відміни, з'ясуйте групу,
відмінок, число кожного.
1. Скажи мені, Дніпре, які вітровії все кличуть тебе крізь степи та гаї? (М. Вінграновський). 2. Взимку вітер вовком виє, всіх лякає вітровієм. (І. Січовик). 3. Прибоєм дальніх шумів одлунювало місто. (М. Бажан). 4. Я на тебе дивлюся щовечора, Києве мій, янтарями живими твій килим вечірній розшитий. (Д. Луценко). 5. Вечірнє сонечко гай золотило, Дніпро і поле золотом крило... (Т. Шевченко).
...
Читати далі »
|
Для того ,щоб заробити додаткову копiйчину на вашому сайтi чи блозi вам знадобиться сервic ,за допомогою якого можна заробити на розмiщеннi коротких i повних статей. Щоб дiзнатися бiльше заходимо сюди https://blogun.ru/skylightcdfhahg.html |
Заповнений кросворд без придуманих питань.Питання можна придумати самому. Кросворд створений В.Ю.Саміликом |
Тема уроку: Написання складних прикметників разом і через дефіс. (Урок вивчення нового матеріалу) Очікувані результати Після уроку учні зможуть: · вирізняти складні прикметники з словосполучень, речень та текстів; · позначати орфограму «Написання складних прикметників разом та через дефіс»; · обґрунтовувати вибір написання відповідним орфографічним правилом. Обладнання: підручник, дошка, папір, правила проведення технологій «Мікрофон», «Діалог», «Незакінчене речення», надрукований текст навчального диктанту, схема «Ключ». Орієнтовний план і методи проведення уроку. 1. Мотивація навчальної діяльності учнів (Практичне виконання вправи, бесіда) – 7 хв. 2. Оголошення теми і очікуваних результатів – 3 хв. 3. Надання необхідної інформації (технологія «Мікрофон») – 10 хв. 4. Основна частина Технологія «Діалог» – 20 хв. 5. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку (технологія «Незакінчене речення») – 5 хв. ... Читати далі » |
Нам, мужчинам, дорікають:
їздячи трамваєм, Ми, мовляв, жінкам ніколи Місць не уступаєм, Бо, мовляв, усі мужчини Некультурні й грубі, В цьому треба розібратись, Громадяни любі. Якось їхав я трамваєм, А уздовж проходу Спресувалось душ 15 Женського народу. Треба встати й місце дати, А кому охота? Ти стоятимеш, а сяде Татя жовторота. Я підвівся і питаю: - Женщини і дами! Хто найтовша і найстарша Буде тут між вами? Всі мовчать, мов без'язикі, Мов заклало вуха. Я и кинув одній особі: - Йди сідай, старуха! А вона якраз попалась із єхидних штучок. - Та сиди вже там, - говорить, -Теж мені, онучок. Я до іншої звертаюсь Благородно й чинно: - Ви, по-моєму, найтовша, Йдіть сідайте, тітко. А вона стоїть, мов скеля, Наче й не до неї, Не оцінює культури Й чемності моєї. Я до третьої заходжу З іншого вже краю. - Вам, мамашо, скільки років Стукнуло, - питаю. А вона скривилась гірко І сказала строго: - То тебе об стінку лобом Стукнули малого. Я, таку почувши фразу, Опустився зразу. Більше женщинам я місця Не давав ні разу. І мене тепер не стягне Найсильніший трактор. Ми, мужчини, теж умієм Показать характер. |