10:19 Вклонимося Кобзарю .Конспект уроку - Плани уроків | |
«Вклонимося Кобзарю»
Мета: поглибити знання учнів про життєпис сина українського народу – Т.Г. Шевченка; спираючись на слово, домагатися розвитку не тільки інтелекту, а й душі; спонукати учнів до власної творчості; виховувати любов і повагу до спадщини, яку нам залишив поет, традицій нашого народу, бути справжнім патріотом України. [ Святково прибраний зал: портрет Тараса Шевченка у рушник, виставка творів Т. Шевченка; мультимедійна дошка з презентацією про життя і творчість Кобзаря; стіннівки, виготовлені до Шевченківських свят; епіграф. І мене в сім’ї, великій, В сім’ї вольній, новій, Не забудьте пом’янути Незлим тихим словом Т.Г. Шевченко (Фольклорний ансамбль ліцею «Червоні мальви» відкриває свято піснею «Ми гостей дорогих радо зустрічаєм») Вчитель. Щороку приходить до нас весна, а з нею – Шевченківські свята. І хоч минуло досить багато часу, народ пам´ятає, знає і шанує свого генія. Тож запрошуємо Вас на наше свято.
Ведуча: 9 березня 1814 року В похилій хаті край села. Над ставом чистим і прозорим Життя Тарасику дала Кріпачка-мати, вбита горем. Звучить пісня Т. Шевченка «Думи мої».
Заходить жінка, одягнена в сільський одяг, несе запалену свічку, ставить її на столик біля портрета Т. Шевченка. До неї підходить хлопчик. Хлопчик: Матусю, а правда, що небо на залізних стовпах держиться? Мати: Так, мій синочку, правда. Жінка сідає на лаву, хлопчик біля неї, кладе голову на коліна матері, вона співає «Колискову». Хлопчик: А чому так багато зірок на небі? Мати: Це коли людина на світ приходить, Бог свічку запалює, і горить та свічка, поки людина не помре. А як помре, свічка гасне, зірочка падає. Бачив? Хлопчик: Бачив, матусю, бачив… Матусечку, а чому одні зірочки ясні, великі, а другі ледь видно? Мати: Бо коли людина зла, заздрісна, скупа, її свічка ледь-ледь тліє. А коли добра, любить людей, робить ім. добро, тоді свічечка такої людини світить ясно і світло це далеко видно. Хлопчик: Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічечка світила найясніше. Мати: Старайся, мій хлопчику (гладить його по голові).
Як гірко, як нестерпно жаль, Що долі нам нема з тобою! Ми вбогі, змучені раби, Не маєм радісної днини, Нам вік доводиться робить, Не розгинаючи і спини. Інсценізація уривка з повісті «Дитинство Шевченка» Мати виходить, хлопчик сідає на стільчик поряд з учнями. Ведуча:Хлопчик ріс мовчазний, завжди чомусь замислений. Ніколи не тримався хати, а все тинявся десь по бур’янах, за що прозвали в сім`ї «малим приблудою». Ведучий: Восьмилітнього Тараса батьки віддали до дяка «в науку».Дивна це була наука. П’ятниця – дяк навчав дітей по церковних книгах. За найменшу провину карав своїх учнів різками. Будучи уже відомим поетом, Т.Шевченко згадував ту школу,куди привела його кріпацька доля. Тарасик: Ти взяла мене маленького за руку І хлопця в школу повела До п’яного дяка в науку. «Учись, серденько, і колись З нас будуть люди»,- ти казала. Ведуча: Та недовго тривала Тарасова «наука». Несподіване горе випало на долю маленького хлопчика. Замучена важкою працею, померла мати. Тарасик: Там матір доброю мою Ще молодою - у могилу Нужда та праця положила. Ведучий: Незадовго до смерті матері в 1825р. помер і батько. Смерть батька приголомшила малого Тараса. Тарасик: Там батько плачучи з дітьми (А ми малі були та голі), Не витерпив лихої долі, Умер на панщині!.. А ми Розлізлися межи людьми, мов мишенята. Я до школи- Носити воду школярам. Ведуча: Тарас наймитує в школі, а потім наймається пасти громадську череду. Мине 20 років, і він з болем буде згадувати своє дитинство у вірші «Мені тринадцятий минало». Читання вірша «Мені тринадцятий минало». Інсценізація вірша. Оксана:Чом же плачеш ти? Ох, дурненький Тарасе. Давай я сльози витру. Не сумуй, Тарасику, адже кажуть найкраще від усіх ти читаєш, найкраще за всіх ти співаєш, ще й, кажуть, малюєш. От виростеш і будеш малярем. Еге ж? Тарас:Еге ж, малярем. Оксана:І ти розмалюєш нашу хату. Тарас:Еге ж. А всі кажуть, що я ледащо і ні на що не здатний. Дивись, де твої ягнята! Ой, бідні ягняточка, що чабан у них такий – вони ж пити хочуть!
Оксана: Ми вкупочці колись росли, Маленькими собі любились. А матері на нас дивились Та говорили, що колись Одружимо їх. Не вгадали. Старі зарані повмирали, А ми малими розійшлись Та вже й не сходились ніколи.
Ведучий: Незважаючи на те, що народився поет в бідній кріпацькій сім´ї і дитинство його було тяжким і безрадісним, малий Тарас ріс допитливим і розумним хлопчиком. part 2>>http://ukrteacher.ucoz.ua/news/vklonimosja_kobzarju_part2_konspekt_uroku_plani_urokiv/2015-04-22-57 | |
|
Всього коментарів: 0 | |