10:57 Типи речень за метою висловлювання. | |
Тема. Типи речень за метою висловлювання. Мета: поглибити й систематизувати знання учнів про види речень за метою висловлювання, про окличні речення, розвивати вміння спостерігати над мовним матеріалом; формувати загально пізнавальні вміння розпізнавати види речень за метою висловлювання, розповідно-окличні, питально-окличні, спонукально-окличні, правильно їх інтонувати, розвивати творчі вміння побудови речення, різних за метою висловлювання, правильно вживати розділові знаки. Тип уроку: поглиблення та систематизація знань. Обладнання: епіграф, таблиця „Окличні речення”, схема-опора „Інтонування речень”. Хід уроку I. Мотивація навчальної діяльності учнів (Повідомлення теми, мети уроку) Епіграф: Розділові знаки – це як нотний знак Вони твердо тримають текст І не дають йому розсипатись К. Паустовський Також у процесі вивчення матеріалу на уроці ми поговоримо про сім’ю, родину. Ваші батьки бажають вам щастя, виховують вас людяними, бережуть від усього лихого, думають про те, щоб ви творили добро на своїй землі. Пропоную вашій увазі вірш А. Малишка на екрані. Прочитайте уважно, зверніть увагу на розділові знаки, види речень за метою висловлювання. Та де б не ходив я в далекій дорозі, В чужім чи у ріднім краю, Я згадую вогник у тихій тривозі І рідну хатину свою. Бо дивляться в далеч засмучені очі, Хоч тінь там моя промайне, Бо світиться вогник у темній ночі, Мов кличе додому мене!
Також до нас завітала сьогодні Мудра Сова. Протягом уроку Сова буде спостерігати за роботою, а потім дасть завдання і ви повинні показати свої знання. Позначте на полях свій настрій. II. Актуалізація опорних знань Фронтальна бесіда (записано на екрані)
- Маленька, а реченнями командує. - Що за знак – стрункий, мов лис, він над крапкою завис, спонука до поклику, хто ж бо він? - Він після речення вмостився, Схожий на гачок. Він нас примушує питати, А сам ні пари з уст – мовчок. Що це таке? III. Опрацювання нового матеріалу 1. Самостійна робота з підручником. 2. Опрацювання таблиці „Види речень за метою висловлювання”. 3. Бесіда
Шануймо своїх батьків. Чи ви шануєте своїх батьків? Шануйте своїх батьків! 4. Опрацювання таблиці „Відомості про речення”
5. Спостереження над новим матеріалом (Речення записані на дошці) Фотографії, рушники – родинна реліквія. Даруйте на щастя вишиваний рушник. Чи ви прислухаєтеся до порад батьків? Перебудувати речення, записати в зошити : спонукальне на питальне, питальне – на спонукальне. 6. Коментоване письмо Треба дбати про честь своєї родини! Учися поважати думку інших! Вчіться складно говорити своїм рідним словом! IV. Закріплення нового матеріалу 1. Сова дає вам самостійну роботу з картками. (клас ділиться на 4 групи) Картка №1 Проаналізувати речення за метою висловлювання Теплого літнього дня ми вибираємося сім’єю до лісу, щоб послухати співи різноголосого птаства. Слухайся бабусиних порад. Даруйте батькам радість! Чи допомагаєш батькам по господарству? Скільки шляхів-доріг відкрито кожному! Материні ласкаві очі дарують нам тепло. Найдорожчі слова і найсердечніше пісні присвячуй матерям. Картка №2 Написати невеликий текст про свою родину, вживаючи різні за метою висловлювання речення. Картка №3 Уявіть ситуацію, вам довелося з батьками збирати ягоди в лісі. Опишіть свої враження від цього, використовуючи різні за метою висловлювання речення. Картка №4 Поширити речення другорядними членами, підкреслити граматичну основу 1) Матуся допомагає... 2) Бабуся любить розповідати... 3) Люби свою сім’ю... 4) Ми щасливі... 2. Перевірка роботи в групах. 3. Мудра сова підбиває підсумки (Кожна група вибирає у сови оцінку-картку: розумники, молодці, інтелектуали, мудреці. Один із представників групи оцінює роботу кожного учня). V. Підсумок уроку 1. Про що ми дізналися на уроці? 2. Для чого це нам? VI. Оцінювання знань учнів VII. Домашнє завдання Вивчити пар.4 вправа 90
| |
|
Всього коментарів: 0 | |