17:22 Тематична атестація для 11 класу | |
Словосполучення. Просте речення. Складне речення Варіант І І рівень 1.Який розділ науки про мову вивчає словосполучення і речення: а) морфологія; б) синтаксис; в) стилістика. 2. Знайти словосполучення: а) буду читати; б) весна і осінь; в) струнка берізка. 3.Знайти прикметникове словосполучення: а) білий сніг; б) щирий серцем; в) щось цікаве. 4.Знайти речення: а) червона стрічка; б) буду виконувати вправу; в) було вже пізно. 5.Знайти складне речення: а) Тепло дихнула в лице пухка чорна рілля, повна спокою і надії. (М.Коцюбинський) б) Минають дні, минає літо, Настала осінь, шелестить пожовкле листя... (Т.Шевченко) в) І на тім рушникові оживе все знайоме до болю: і дитинство, й розлука, й твоя материнська любов (А. Малишко). ІІ рівень 1.Знайти словосполучення, способом зв'язку слів у якому є керування: а) перший учень; б) відро для води; в) цей день. 2.Знайти речення із простим підметом: а) Чіпці минуло сімнадцять літ (П.Мирний). б) День стоїть за далями крутими (А. Малишко). в) Група приїжджих зупинилася на горбі. (О. Довженко). 3.Знайти речення із складним дієслівним присудком: а) Батько вишні садив на межі (Г.Чубач). б) Починав жевріти схід сонця (П.Мирний). в) Еней був парубок моторний (І.Котляревський). 4. Знайти речення з неузгодженим означенням: а) Гетьман мав на собі ясно - синій жупан з дорогими гудзиками (М.Грушевський) б) У всякого своя доля і свій шлях широкий (Т.Шевченко). в) Ще треті півні не співали, Ніхто ніде не гомонів (Т.Шевченко). 5. Знайти речення з обставиною міри і ступеня: а) Ішов кобзар до Києва Та сів спочивати (Т. Шевченко). б) Ніколи я не знав, що так люблю - До болю, до смертельного жалю- Понад Дніпром сріблисті верболози... (М.Рильський). © 6. Знайти називне речення: а) І день, і дим, і даль, і рим бадьорий крик (В.Сосюра) б) В хаті було чисто та гарно, як у квітнику. (М.Коцюбинський) в) За що, не знаю, називають хатину в гаї тихім раєм. (Т.Шевченко) 7. Складнопідрядне речення з підрядним означальним: а) Щасливий, хто сни має милі (Леся Українка) б) Малі дерева схожі на дорослих, як діти на своїх батьків (М.Сингаївський) в) А може, то така правда, як на вербі груші (Т.Шевченко). О Складнопідрядне речення з підрядним мети: а) Хоч не рідний син Ярема, а щира дитина (Т.Шевченко) б) Та довгий ще мені пройти судилось шлях, щоб молодість догнати, заблукану в полях. (М. Рильський) в) Під вечір по селу розійшлося, що йдуть козаки (М. Коцюбинський). Складнопідрядне речення з підрядним причини: а) Я вірю в ті чари, я вірю в ту силу, Бо серцем я їх почуваю (Леся Українка) б) Куди серце летить, туди й око глядить (Н. тв.) в) Це було, як співав соловей над водою (В. Сосюра). 8. Який розділовий знак слід поставити в реченні "Дмухнув вітер понад ставом і сліду не стало" (Т.Шевченко) а) кому; б) двокрапку; в) тире. Чи ставиться кома перед сполучником —і- у реченні "Десь спереду гукнув паровоз і здригнулись вагони" (А. Головко) а) так; б) ні. 9. Зробити синтаксичний розбір речення. Іван був дев'ятнадцятою дитиною в гуцульській родині Палійчуків. (М.Колюбинський). 10.Доповнити речення відокремленими обставинами, вираженими дієприслівниковими зворотами Прийшла золотокоса осінь Літак торкнувся колесами землі. 11.Скласти словосполучення, дібравши до іменників потрібні за змістом прикметники Путь, біль, степ, запис. | |
|
Всього коментарів: 0 | |