11:57 Написання - нн- і -н- у прикметниках | |
Тип уроку: засвоєння нових знань Мета: з’ясувати умови написання -нн- та -н- у прикметниках, формувати вміння позначати відповідну орфограму та обґрунтовувати написання; розвивати здатність аналізувати, співставляти, логічно мислити; виховувати любов до природи, повагу до українських символів. Форма уроку: урок-дослідження Обладнання: підручник, алгоритм, таблиця, додатковий роздрукований матеріал. Перебіг уроку І. Організаційний момент Доброго ранку, діти. Доброго ранку всім, хто завітав до нас сьогодні на урок. Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну прекрасну, в країну чудову, Що нас так чекає й збагачує мову. Що це за країна? Так, це Країна Знань. Чи готові ви зараз працювати на уроці? Бажаю всім успіху! ІІ. Актуалізація опорних знань 1. Інтелектуальна розминка: Яку частину мови ми вивчаємо? Що таке прикметник? Якими способами творяться прикметники? Який спосіб творення прикметників найпродуктивніший? Орфограми у прикметниках, які ми вивчали, повторимо за допомогою гри. Запрошую двох учнів, які добре знають орфограми у прикметниках. Приготуйте по два запитання для поєдинку. Слухаємо уважно запитання і відповіді, щоб визначити, хто був сильнішим. 2. Мовний двобій: Яка орфограма у суфіксах зменшувально-пестливого значення? Коли пишемо суфікс -їчн-? Коли пишемо суфікс -ов-? Коли не з прикметниками пишемо окремо? 3. Розподільний диктант ( за орфограмою, що вивчалась на минулому уроці) Один учень працює за дошкою, потім пояснює орфограми, а учні здійснюють самоперевірку робіт. (Не)говіркий, (не)мічний, (не)мілкий, а глибокий, (не)дозрілий,(не)старий,(не)доладний, (не)великий, а малий. 4. Дібрати синоніми до слова недоладний. (Незграбний, недоречний, невмілий, безглуздий) Розібрати слово НЕДОЛАДНИЙ за будовою. Якої орфограми у цьому прикметнику ми ще не вивчали? ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку 1. Що знаєте з молодших класів про -нн- і -н- у прикметниках? 2. Чи є щось спільне з вживанням -нн- і -н- у іменниках? 3. Творче спостереження з елементами аналізу: прочитати текст, визначити тему та головну думку; виписати іменники та прикметники з пропущеними літерами -нн- та -н-, порівняти написання іменників та прикметників. За городом неначе багаття палахкотить. То від червоних кетягів на калинових кущах. Сильн…ий морозець прихопив ягоди, але від того вони тільки солодшають. Корін…я здоровен…ого куща прикрило гарбузин…я та картоплин…я. – Кращих ліків, ніж калина та малина, годі й шукати, -- каже бабуся. Як хто застудиться, вона хутенько заварює чай з калиною – з ягодами, листям і гілками. А ще бабуся смачн…ий кисіль з калиною варить, пиріжки пече. Осін…ім запасом користуємося всю зиму. ІV. Вивчення нового матеріалу 1. Проблемне завдання. Коли пишемо -нн-, а коли -н- у прикметниках? 2. Дослідження. Проаналізувати прикметники, виписані з попереднього тексту. Сильний, здоровенного, смачний, осіннім. Дослідити, від якої твірної основи вони утворились, за допомогою яких суфіксів. 3. Робота з підручником. Пошук нової інформації: зачитати інші правила написання. Створення алгоритму. Завантажити повнiстю | |
|
Всього коментарів: 0 | |