20:48 чарівний засіб | |
Вони серйозніші й доросліші за
хлопців-однолітків. Хоча... можуть
підстерегти о сьомій ранку, коли
виходжу з дому, й випитувати, де, в якій аптеці можна придбати «чарівний засіб» від веснянок. Саме в них якось на уроці запитав: — А що таке кохання?.. Захоплення можна вважати коханням? Першою зважилась Марійка, та, з веснянками. — Захоплюватися можна, не закохуючись. Молодець Марійка, розумниця! Невже не знайду для тебе слів, щоб переконати: ти гарна, навіть з веснянками, гарна вже одним своїм шістнадцятиліттям. —
Чи
можна стати щасливою, якщо не маєш привабливої
зовнішності? — запитую —
Ніколи! категорично відповідає Марійка. —
В житті по-різному буває,— вважає Наталка. —
Кому ж із хлопців
хочеться зустрічатися з невродливою дівчиною? — дивується Пропоную своїм учням згадати, чи не бачили вони поруч красуні-дівчини вуглуватого й сором'язливого юнака, або навпаки. Замислюються. Згадують. Записують у зошити слова Генріха Гейне: «Єдина краса, котра мені відома,— це здоров'я». Пропоную розшифрувати цю формулу вроди: здоров'я фізичне плюс здоров'я моральне, плюс етична поведінка. Наталка — білявенька, довгонога — зауважує: — То що ж це виходить, зовнішність по відношенню до особистості вторинна? Стверджувати цього я
не можу. За античних
часів, як відомо, пропорції тіла та гарні риси цінувалися більше, ніж духовні. Зате в епоху
Відродження — навпаки. Серед красивих жінок було і є багато щасливих, коханих, хоч вони не завжди яскраві особистості... На кінець уроку ми доходимо спільного висновку, що непомітної зовнішності буває для щастя достатньо, а от посереднього характеру — мало. Бо нагадує він про себе щодня. Перед дзвінком устигаю підсумувати: поліпшуючи характер, людина й зовні кращає. Марійка затримується біля вчительського столу, дивиться, примружившись. — Ви сьогодні прийдете на дискотеку? — Якщо ти запросиш на білий танець. Увечері в школі гриміла музика «Машини часу». Білий танець я танцював з Марійкою. Сказав їй, що мені особисто вона більше подобається з веснянками... Тепер дівчина не чатує на мене о сьомій ранку й не випитує, в якій аптеці придбати засіб від ластовиння. ЩИРА РОЗМОВА Несподівано дізнався, що одна з моїх учениць, Надійка, зустрічається з двадцяти-восьмирічним парубком і, з усього видно, готова на все. Того ж дня після уроків я затримав її. Надя не крилася: взаємини з Михайлом склалися так, що вона припускає можливість інтимного зв'язку. — Хіба у цьому є щось ганебне? — Абсолютно нічого,— заспокоюю. Але ж, ти зрозумій мене правильно, навіть
щира, Розмова була відверта. —
Навіщо
тобі близькість з ним зараз? Чого чекаєш від неї? —
Нічого хорошого,— опустивши очі, зізнається
дев'ятикласниця. — Та мені й не —
А ти
погоджуєшся. Тому, що боїшся його втратити. —
Так. —
Але, поступившись,
ти його можеш втратити швидше. —
Як
це? — піднімає на мене великі очі Надійка. — Чому? —
А ти
поговори з ним. «Кохання» парубка, котре підігрівалося лише можливістю легкої перемоги, розтануло за кілька хвилин... НІЧНИЙ ДЗВІНОК Майже опівночі зателефонувала дівчина. —
Мені
сімнадцять. Школу вже закінчила. На вас вийшла через подругу з дев'ятого —
Цілком,—
запевнив я. — Ненормально, коли жінка не бажає стати матір'ю... Але Співбесідниця довго й плутано розповіда-ла про скалічені долі двох старших сестер, нарешті запитала: — Що краще для дитини: зовсім не знати І Що на це відповісти? —
Треба
подумати, розібратися. Давай І —
Справді,
так буде краще,— полегшено Я чекав на неї. Сніг сипав без жалю. Тролейбусів майже не видно було за сніговою завісою. Готуючись до важкої розмови, згадав свого п'ятирічного Андрійка. Одного разу ошелешив мене запитанням: — Тату, ти знаєш навіщо хлопчикові дві руки? Я вирішив відбутися жартом: одна, мовляв, щоб хліб тримати, друга — ложку. — Не
тільки, щоб їсти,— тріумфально спростував пояснення син. — Одна
рука І я подумав — ось і відповідь дівчині! І Ходив туди-сюди на зупинці, провів поглядом не один тролейбус, а її все не було. Можливо, самостійно дійшла такого ж ви- І сновку. Володимир ЧЕРЕДНИЧЕНКО. } | |
|
Всього коментарів: 0 | |