Субота, 23.11.2024, 20:49
Вітаю Вас Гість | RSS
хмаринка тегів
Весілля Опанаса Крокви кетчуп творчість В.Симоненка вино з троянд Новели та гуморески В.Симоненка ЗНО урк. мова та література скачать ЗНО казка про снігову бабу уроки з української літератури Написання складних прикметників раз Тричі являлась мені любов урок в 10 класі читання мовчки 5 клас Самостійна робота виготовлення валянок как шить валенки тест українська мова дієслово завдання з української мови тести з мови твір про війну учнівскі твори проведення методоб'єднаня протокол В. Стефаник контрольна робота Леся Українка М. Вороний відокремлені члени речення підсумковий диктант 6 клас українська мова підсумковий диктант підсумковий диктант українська мова диктант 10 клас підсумковий контроль з української диктант для 7клсау підсумковий контроль знань для 7 кл завдання ЗНО 2013 мова та літератур ЗНО 2013 з української мови та літе пробні завдання ЗНО конспекти уроків з української мови інноваційні технології навчання Марія Микицей нестандарнті уроки урок Будинок який умів розмовляти Урок української мови в 6 класі прикметники портрет Тараса Шевченка Вклонимося Кобзарю Поети-«шістдесятники» посадові інструкції
Навчайся весело
Cлучайное
Новини освіти
Завантажити плеєр
<
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 94
Слухай радіо
Пошук
Друзі сайту
Календар
«  Грудень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Пошук по сайту



ДОДАЙ СВОЮ СТАТТЮ!


Матерiал буде доступний пiсля перевiрки адмiнicтратором сайту

Головна » 2012 » Грудень » 8 » чарівний засіб
20:48
чарівний засіб
Вони серйозніші й доросліші за хлопців-однолітків. Хоча... можуть підстерегти о сьомій ранку, коли виходжу з дому, й випи­тувати, де, в якій аптеці можна придбати «чарівний засіб» від веснянок.

Саме в них якось на уроці запитав:

А   що   таке   кохання?..   Захоплення можна вважати коханням?

Першою зважилась Марійка, та, з веснян­ками.

Захоплюватися    можна,    не     зако­хуючись.

Молодець Марійка, розумниця! Невже не знайду для тебе слів, щоб переконати: ти гарна, навіть з веснянками, гарна вже одним своїм шістнадцятиліттям.

   Чи можна стати щасливою, якщо не маєш привабливої зовнішності? — запитую
клас.

   Ніколи! категорично відповідає Ма­рійка.

   В  житті по-різному буває,— вважає Наталка.

 ?

   Кому ж із хлопців хочеться зустріча­тися з невродливою дівчиною? — дивується
Володя.

Пропоную своїм учням згадати, чи не бачили вони поруч красуні-дівчини вуглуватого й сором'язливого юнака, або навпаки.

Замислюються. Згадують. Записують у зо­шити слова Генріха Гейне: «Єдина краса, котра мені відома,— це здоров'я».

Пропоную розшифрувати цю формулу вроди: здоров'я фізичне плюс здоров'я моральне, плюс етична поведінка.

Наталка — білявенька, довгонога — за­уважує:

— То що ж це виходить, зовнішність по відношенню до особистості вторинна?

Стверджувати цього я не можу. За античних часів, як відомо, пропорції тіла та гарні риси цінувалися більше, ніж духовні. Зате в епоху Відродження — навпаки. Серед красивих жінок було і є багато щасливих, коханих, хоч вони не завжди яскраві особистості...

На кінець уроку ми доходимо спільного висновку, що непомітної зовнішності буває для щастя достатньо, а от посереднього характеру — мало. Бо нагадує він про себе щодня. Перед дзвінком устигаю підсумува­ти: поліпшуючи характер, людина й зовні кращає.

Марійка затримується біля вчительського столу, дивиться, примружившись.




Ви сьогодні прийдете на дискотеку?

—  Якщо ти запросиш на білий танець. Увечері в школі гриміла музика «Машини

часу». Білий танець я танцював з Марійкою. Сказав їй, що мені особисто вона більше подобається з веснянками...

Тепер дівчина не чатує на мене о сьомій ранку й не випитує, в якій аптеці придбати засіб від ластовиння.


ЩИРА РОЗМОВА

Несподівано дізнався, що одна з моїх учениць, Надійка, зустрічається з двадцяти-восьмирічним парубком і, з усього видно, готова на все. Того ж дня після уроків я затримав її. Надя не крилася: взаємини з Михайлом склалися так, що вона припус­кає можливість інтимного зв'язку.

— Хіба у цьому є щось ганебне?

—  Абсолютно нічого,— заспокоюю. Але ж, ти зрозумій мене правильно, навіть щира,
справжня любов, якщо переступити межу, може принести чимало горя.

Розмова була відверта.

   Навіщо тобі близькість з ним зараз? Чого чекаєш від неї?

   Нічого    хорошого,— опустивши    очі, зізнається дев'ятикласниця. — Та мені й не
потрібно це. Але йому вже двадцять вісім, він наполягає...

   А ти погоджуєшся. Тому, що боїшся його втратити.

   Так.

   Але,  поступившись,  ти його  можеш втратити швидше.

   Як це? — піднімає на мене великі очі Надійка. — Чому?

   А ти поговори з ним.

«Кохання» парубка, котре підігрівалося лише можливістю легкої перемоги, розтану­ло за кілька хвилин...

НІЧНИЙ ДЗВІНОК

Майже опівночі зателефонувала дівчина.

   Мені сімнадцять. Школу вже закінчи­ла. На вас вийшла через подругу з дев'ятого
класу. — І раптом: — Хочу мати дитину. Ви не подумайте, я ще не чекаю її, лише дуже
хочу... Скажіть, таке  бажання — це нор­мально?

   Цілком,— запевнив   я. — Ненормаль­но, коли жінка не бажає стати матір'ю... Але
ти нічого не говориш про..— я спіткнувся на півслові,— про ту людину, від якої хочеш
мати дитину.

Співбесідниця довго й плутано розповіда-ла про скалічені долі двох старших сестер, нарешті запитала:

—  Що краще для дитини: зовсім не знати І
батька  чи мати батька-п'яничку й  жити ]
жахливими спогадами про нього?

Що на це відповісти?

   Треба подумати, розібратися. Давай І
зустрінемось, поговоримо.

   Справді, так буде краще,— полегшено
зітхнула дівчина.

Я чекав на неї. Сніг сипав без жалю. Тролейбусів майже не видно було за сніговою завісою. Готуючись до важкої розмови, згадав   свого   п'ятирічного   Андрійка. 

Одного разу ошелешив мене  запитанням:

—  Тату, ти знаєш навіщо хлопчикові дві руки?

Я вирішив відбутися жартом: одна, мовляв, щоб хліб тримати, друга — ложку.

—  Не  тільки,   щоб  їсти,— тріумфально спростував   пояснення   син. — Одна   рука
у дітей для того, щоб триматися за маму, друга — за тата.

І я подумав — ось  і  відповідь дівчині! І Ходив   туди-сюди   на   зупинці,   провів поглядом не один тролейбус, а її все не було.  Можливо, самостійно дійшла такого ж ви- І сновку.

Володимир ЧЕРЕДНИЧЕНКО. }

Категорія: оповідання | Переглядів: 707 | Додав: teachermov | Рейтинг: 0.0/0


Похожие 0:




Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]